Retourneren
Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Je kunt de bestelde artikelen binnen de zichttermijn van 14 dagen aanmelden voor retour. Vanaf het moment dat je melding hebt gemaakt dat je een artikel wilt terugzenden heb je 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Je dient het product compleet, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan Trollshop te retourneren, conform de door ons verstrekte instructies. Wij storten vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van de retour terug mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Indien de door jou bestelde producten beschadigd geretourneerd worden en/of gebruikerssporen vertonen hebben wij het recht je retour te weigeren of alle aangebrachte schade in rekening te brengen. E-boeken en soortgelijke producten kunnen niet geretourneerd worden. Het is dan ook van belang dat je voor het retourneren van de artikelen je zending goed controleert. Voor meer informatie verwijzen wij je naar onze algemene voorwaarden.
Let op! Meld je retour altijd aan. Niet aangemelde retouren worden NIET in behandeling genomen.
Retourzending indienen
1. Log in op je account.
2. In het dashboard van je account staan je recente orders vermeld. Klik op ‘bekijken’ naast de order waarvan je artikelen retour wilt sturen.
3. Je komt nu in het overzicht van de betreffende order terecht. Hier kun je onderin op de knop ‘Artikelen retourneren’ klikken om de retourzending aan te maken.
4. Je wordt doorgestuurd naar een pagina waar je de retourzending kunt instellen. Geef aan welke producten je retour wilt sturen. Dit doe je door het aantal aan te geven in het uitklap-menu naast elk artikel. Producten die je wilt behouden, laat je op ‘0’ staan.
5. Vervolgens geef je bij ‘Retour reden’ aan waarom de betreffende producten retour gestuurd worden. Indien de reden er niet tussen staat kies je de optie ‘Anders, namelijk...’ om je retour reden zelf in te voeren.
6. Tot slot klik je rechts onderin op ‘Verstuur’.
7. Stop altijd de pakbon van je bestelling in het retourpakket.
8. Print het retourformulier uit, knip het retourlabel langs de stippellijnen en plak het op je pakket.
9. Je retourzending is klaar om te worden afgeleverd en gefrankeerd bij het postkantoor van je keuze. Bewaar het verzendbewijs van je retour goed. Hier wordt immers je track & trace code op vermeld. Trollshop B.V. is niet aansprakelijk voor zoekgeraakte retourzendingen.
Wij zullen je retouren zo snel mogelijk in behandeling nemen. Als alles in orde is, zullen wij het door jou betaalde bedrag zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen terug storten op je rekening. Deze termijn gaat in vanaf het moment dat je het product retour stuurt en wij het artikel daadwerkelijk terug hebben ontvangen.
Kosten retourneren
Je draagt zelf de kosten voor de retourzending. Wij schatten dat deze kosten circa 6,95 per pakket zullen bedragen. Het uiteindelijke bedrag hangt af van het gewicht en de omvang van het pakket.
Defect artikel
Trollshop besteed de grootste zorg aan een correcte afhandeling en verzending van iedere order. Mocht het toch voorkomen dat je bij ontvangst van de goederen enige schade constateert dien je dit onmiddellijk, uiterlijk binnen 24 uur na ontvangst aan Trollshop te melden. Je kunt een email sturen naar [email protected] Vermeld je ordernummer, geef aan wat het defect is met een duidelijke klachtomschrijving en voorzien van digitale foto's van de schade.